Radno vreme : Ponedeljak - Petak 08:00 - 15:30
Da li želite da nastavu učinite kvalitetnijom, inovativnijom, zanimljivijom? Da li ste spremni da usavršite lični pristup u radu sa učenicima korišćenjem različitih metoda i oblika rada?
Program „Razvoj veština za kvalitetniju nastavu“ (ZUOV, kataloški broj 569) ima za cilj unapređivanje nastave društvenih nauka u osnovnim i srednjim školama i profesionalno usavršavanje nastavnika iz oblasti društvenih nauka.
Unapredite veštine za primenu nastavnih metoda. Ovladajte osnovama primene aktivnosti, iskustvenih igara, dramskih i multimedijalnih tehnika u nastavi koje angažuju učenike kognitivno, emocionalno i psihomotorno. Usavršite postavljanje pitanja kojima učenika vodite od njegovih doživljaja teme do sistematizovanih znanja iz oblasti. Upoznajte se sa primerima dobre prakse u izvođenju nastave društvenih nauka.
Autori i realizatori:
msr Ljiljana Ćumura, Master sociolog, Matica srpska,
msr Ana Zotova, doktorand Univerziteta u Beograd,
prof. dr Zorica Kuburić, Univerzitet u Novom Sadu, Filozofski fakultet.
Oblast:
opšta pitanja nastave
Kompetencija:
kompetencije za poučavanje i učenje
Prioritetna oblast:
Unapređivanje kompetencija nastavnika u oblasti planiranja i realizacije nastave orijentisane na ishode (podizanje nivoa metodičkih znanja relevantnih za ciljeve i ishode predmeta/oblasti)
Opšti ciljevi:
Unapređivanje nastave društvenih nauka u osnovnim i srednjim školama i profesionalno usavršavanje nastavnika.
Specifični ciljevi:
1) Osposobiti nastavnike za korišćenje inovativnih metoda i tehnika rada u nastavi društvenih nauka koje angažuju dečije iskustvo i doživljaje, i čine proces učenja i podučavanja prirodnijim.
2) Unaprediti metodičko-didaktičke kompetencije nastavnika za realizaciju nastavnih i vannastavnih sadržaja iz oblasti društvenih nauka.
3) Učiniti nastavu društvenih nauka kvalitetnijom i sadržajnijom kroz razvijanje kreativnog pristupa kojim se angažuje cela ličnost učenika.
4) Upoznati nastavnike sa najnovijim metodama u nastavi društvenih nauka i primerima dobre prakse.
5) Podsticanje motivacije nastavnika društvenih nauka za usavršavanjem nastavnog procesa, učenje iz doživljaja i povezivanje nastave društvenih nauka sa ostalim predmetima u školi.
Ciljna grupa:
nastavnik predmetne nastave – osnovna škola
nastavnik predmetne nastave - gimnazija
nastavnik opšteobrazovnih predmeta – srednja stručna škola
nastavnik u školi za obrazovanje odraslih
nastavnik opšteobrazovnih predmeta u srednjoj umetničkoj školi
nastavnik izbornih i fakultativnih predmeta
Teme programa:
1. dan
Upoznavanje sa programom, ciljevima i metodologijom rada.
Timska vežba. Očekivanja. Dogovor o radu.
Savremeni trendovi u nastavi društvenih nauka.
Uloga i funkcija nastavnika.
Ishodi učenja – Blumova taksonomija.
Osobine i specifičnosti tradicionalne i aktivne nastave.
Iskustveno učenje i učenje iz doživljaja.
Planiranje i priprema nastavnika za izvođenje časa.
Organizacija časa.
2. dan
Primena dramskih i drugih metoda u nastavi, 1. deo
Primena dramskih i drugih metoda u nastavi, 2. deo
Multimedija u nastavi.
Pisanje priprema i razvoj veština za kvalitetniju nastavu.
Ljiljana Ćumura, master sociologije, projektni menadžer, specijalista za upravljanje EU fondovima i sertifikovana međunarodna edukatorka. Studirala na Univerzitetu u Novom Sadu, a usavršavala se u oblasti projektnog menadžmenta, mirovnog obrazovanja, medijacije, omladinskog rada, interkulturalnog učenja i razvoja zajednice u Nemačkoj, Velikoj Britaniji, Sloveniji, Švedskoj, Poljskoj i na Malti. Poseduje više od 20 godina iskustva i rada u međunarodnom, nevladinom i državnom sektoru. Autorka i koautorka stotinak projekata finansiranih iz domaćih i inostranih fondova, od kojih su neki nagrađivani. Objavljuje naučne radove na srpskom, engleskom i nemačkom jeziku. Dobitnica brojnih nagrada u oblasti obrazovanja, novinarstva, umetnosti, omladinskog rada, viktimologije. Drži trenige i predavanja širom Evrope.