Radno vreme : Ponedeljak - Petak 08:00 - 15:30
Ljudi dolaze na obuku medijacije iz svih sfera života i profesionalnog porekla.
Nisu samo advokati ti koji postaju posrednici. Svako ko je zainteresovan za alternativno rešavanje sporova, jake komunikacijske veštine i oštre sposobnosti rešavanja problema može da se istakne u ovoj karijeri.
Da li ste razmišljate o ovom?
U ovom postu istražujemo neke od najboljih razloga da postanete posrednik. Ovo su najčešći motivatori za studente sa kojima radimo na obuci medijacije — i dobar uvod u ono o čemu se radi u ovoj oblasti. Na kraju posta smo uključili neke informacije o tome kako steći zvanje profesionalnog posrednika i ključne stvari koje treba znati o procesu obuke. Hajde da počnemo!
Sudski sporovi su skupi, dugotrajni, stresni i retko rezultiraju ishodima koji idu u korist obema stranama. Nasuprot tome, medijacija nudi mnogo „humaniji“ proces koji je obično jeftiniji i generalno više podržava.
Posredovanje je dobrovoljno, poverljivo i obično mnogo brže od rešavanja sukoba putem suda. Klijenti mogu da odaberu vreme i mesto sastanka, a posrednik naporno radi kako bi umanjio i otklonio tenzije i osigurao da svi imaju priliku da budu saslušani.
Posrednici kopaju ispod površine i bave se osnovnim emocijama, pritužbama i osnovnim uzrocima koji dovode do sukoba. Iskustvo može biti katarzično za učesnike. U mnogim slučajevima, stranke odlaze sa boljim komunikacijskim veštinama i poboljšanim radnim odnosima.
Isto se ne može nužno reći i za parnicu!
Pored toga, kompanije i organizacije su sve više motivisane da angažuju posrednike – kako bi izbegli troškove, negativan publicitet i opštu nevolju izazvanu odugovlačenjem sporova na sudu.
Malo stvari u životu su bolnije i rđavije od dugotrajnih sukoba, gde su strane zatvorene u svojim pozicijama i ne mogu da nađu bilo kakav zajednički jezik.
Svako ko je patio od dugotrajnog spora na radnom mestu, porodičnog sukoba ili pravne bitke potvrdiće koliko to iskustvo može biti štetno – i na praktičnom i na emocionalnom nivou.
Kada je u pitanju rešavanje sukoba, vešt posrednik može biti taj koji uspeva da preokrene igru. Oni mogu izvući ljude iz svojih šablona razmišljanja i otvoriti nove vidove komunikacije koji su izgledali zatvoreni zauvek.
Posrednik ne odlučuje o ishodu spora. On/ona stvara prostor u kojem se stranke mogu okupiti, razgovarati o problemu i predložiti svoja rešenja. Iskusni posrednik i instruktor, Hejli Mekfejl, opisuje to na ovaj način: „Klijent ima odgovor na svoj problem — a naša je uloga da donesemo te trenutke svesti i otkrovenja.“
Od sukoba u ćorsokaku do produktivnih pregovora i značajnih ishoda: to je ono što posrednici pomažu ljudima da postignu.
I to je verovatno najubedljiviji razlog da postanete posrednik — zaista pomažete ljudima da se oslobode besa, osete se viđenim i saslušanim, oslobode se zatvaranja u sebe i nastave sa svojim životima.
Medijacija ima brojne oblasti prakse. Da li ste posebno zainteresovani za sukobe na radnom mestu? Ili vas možda privlače porodična pitanja?
Posrednici takođe rade sa organizacijama u zajednici, bave se ugovornim sporovima, rešavaju postupke za lične povrede, sporove o založnim pravima u građevinarstvu, raskidanjem partnerstva i još mnogo toga.
Medijatori obično biraju jednu ili dve oblasti specijalizacije i postaju stručnjaci u tim oblastima—često zasnivajući svoj izbor na prethodnom profesionalnom iskustvu.
Instruktor za posredovanje, Lui Spedalijer LL.B, kaže da postoji ogromna raznolikost u ovoj oblasti. "Ljude iz različitih profesionalnih sredina privlače karijere u medijaciji. Moji studenti dolaze iz prava, zdravstva, socijalnih službi, obrazovanja, ljudskih resursa... Oni koriste to prethodno znanje i iskustvo da unaprede svoju praksu kao medijator."
Vešti posrednici su majstori komunikacije. Oni znaju kako da "čitaju" ljude, raspršuju napetost, upravljaju sopstvenim emocijama i vode otvorene diskusije.
Posrednici vode sukobe dalje od upiranja prstom, sramote i okrivljavanja. Oni pomažu ljudima da se fokusiraju na obostrano korisne rezultate i interese.
Posrednici su veoma oštri kritički mislioci i rešavači problema. Oni su obučeni da konceptualizuju pitanja iz mnogih uglova, i prirodno su empatični i intuitivni.
U ovoj oblasti rada postoji i važan element samorefleksije i samosvesti. Medijatori moraju biti oprezni u pogledu ličnih predrasuda i drugih faktora koji mogu ugroziti njihovu objektivnost. Imaju dobro razvijenu mentalnu i emocionalnu disciplinu.
Ovo su neverovatno vredne (i prenosive) veštine za praktično svaku oblast rada i života.
Sa praktične strane, kada postanete posrednik, to vam daje priliku da pokrenete sopstveni posao—i da se fokusirate na slučajeve u kojima ste najstrastveniji.
Postanite medijator za samo 5 dana zahvaljujući kvalitetnom prenošenju znanja od strane naših predavača koji imaju iskustva u praksi.